Zastaralý web? Rizika a jak se jim vyhnout!

 

Rizika neaktualizovaného webu: nezůstávejte pozadu!


Ilustrační obrázek neaktualizovaného webu


V dnešním digitálním světě, kde se vše děje rychle, jsou webové stránky často prvním dojmem, který uděláte na potenciální zákazníky. Stejně jako byste v prosperujícím obchodě nenašli neupravené a zastaralé výlohy, ani Váš web by neměl uvíznout v minulé dekádě a přivolat tak rizika neaktualizovaného webu.

Přestože i starý a neaktualizovaný web může do určité míry fungovat, existuje zde řada úskalí, na něž může narazit. Rizika neaktualizovaného webu mohou vážně poškodit jakékoli podnikatelské úsilí.

Od frustrace k zapomnění: Pošramocený uživatelský zážitek

Představte si, že se procházíte obchodem se zaprášenými policemi a s blikajícími zářivkami na stropě, kde trvá celou věčnost najít prodavače. Podobný pocit mohou mít návštěvníci zastaralých webových stránek. Rizika neaktualizovaného webu zahrnují pomalé načítání, nepřehledný navigační panel a design, který není optimalizovaný pro mobilní zařízení. To vše způsobuje frustraci a návštěvníci raději vyhledají poutavější zážitek jinde, třeba na stránkách konkurence.

Vyhledávače navíc upřednostňují právě míru uživatelského zážitku. Mezi rizika neaktualizovaného webu se tak řadí i problém s tzv. rankingem, který ovlivňuje pozici stránek ve výsledcích vyhledávání. Čím starší web, tím horší ranking a tím hlouběji za konkurencí se vaše stránky objeví. Z pohledu SEO (optimalizace pro vyhledávače) není nic horšího než web, na němž se za poslední rok nic nezměnilo (o SEO a optimalizaci pro vyhledávače jsme již dříve psali na našem blogu).

Bezpečnostní rizika neaktualizovaného webu

Zastaralý web je jako hrad s rozpadlými hradbami – snadný cíl pro kybernetické útoky. Webové stránky, které nejsou pravidelně aktualizovány, často postrádají nejnovější bezpečnostní opatření, což je činí zranitelnými vůči hackerským útokům a malwaru. Nejenže může dojít k narušení webu, ale také k úniku uživatelských dat. A to už může být pro úspěšné podnikání obrovský problém.

Moderní rysy webových stránek

Webové stránky už dávno nejsou statické brožury. Dnešní webovky jsou interaktivní platformou, která je zároveň firemní značkou, lákadlem pro návštěvníky a nástrojem pro realizaci prodejů. Zastaralé stránky mohou postrádat moderní funkce jako uživatelské účty, interaktivní prvky nebo funkce e-shopu, což ve výsledku firmu staví daleko za konkurenci – nemluvě o dojmu, který na návštěvníka takový web udělá.

Riziko ztráty důvěryhodnosti neaktualizovaného webu

Web je odrazem firemní značky. Neaktualizované webové stránky křičí do světa sdělení jako „neprofesionální“, „amatérské“, „nic zajímavého“ apod. Takové signály způsobují ztrátu důvěryhodnosti a s ní spojenou ztrátu důvěry publika. Potenciální zákazníci pak odejdou ke konkurenci, která na ně udělá lepší dojem. Psychologie toho, co za tím stojí, a její význam jsou dobře popsány například ve videu Psychology Behind UI/UX Design.

Je čas na modernizaci zastaralého webu?

Pokud jste při čtení tohoto článku souhlasně kývali hlavou, může to být znamení, že je načas zvážit modernizaci Vašich webových stránek. Moderní web může zlepšit uživatelský zážitek, zvýšit ranking vašeho webu ve vyhledávání, posílit bezpečnost dat a dodat vaší značce moderní image.

Nezůstávejte pozadu – dejte svým webovým stránkám, co si zaslouží! Existuje nespočet způsobů, jak se posunout vpřed. Pokud váš web běží na redakčním systému WordPress, prohlédněte si WordPress tutoriály a objevte, jak snadno a efektivně můžete svůj web vylepšit.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli cestu, mějte na paměti, že investice do modernizace webu se vám mnohonásobně vrátí v podobě spokojených zákazníků, rostoucího obchodu a silnější online identity.

Zde je několik tipů, jak začít s modernizací webu:

  • Proveďte audit svého webu: Analyzujte svůj stávající web a identifikujte oblasti, které je nutné zlepšit. Zaměřte se na uživatelský zážitek, design, rychlost načítání, optimalizaci pro mobilní zařízení a SEO.

  • Stanovte si cíle: Jasně si definujte, čeho chcete modernizací webu dosáhnout. Chcete zvýšit počet návštěvníků, zlepšit konverzní poměr, posílit brand image, nebo něco jiného?

  • Vyberte si platformu: Existuje mnoho platforem pro tvorbu webových stránek, z nichž každá má své klady a zápory. Vyberte si platformu, která nejlépe vyhovuje Vašim potřebám a rozpočtu.

  • Najděte si spolehlivého partnera: Pokud si nejste jisti, jak na to, zvažte spolupráci s profesionální firmou na tvorbu webových stránek. Pomohou vám s celým procesem od návrhu až po implementaci. Ve finále Vás to může v poměru cena-výkon vyjít docela levně.

Nečekejte a pusťte se do modernizace svého webu hned! Investice do online prezentace se vám mnohonásobně vrátí v podobě spokojených zákazníků, rostoucího obchodu a silnější online identity.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zvyšte přístupnost webu a získejte více klientů!

Získávejte důvěru uživatelů s cookies!

Jak získat až 5x více zákazníků z placené reklamy na internetu? Ověřeno!